Opdateret februar 12, 2024 af Mads Emil Hansen

International SEO

International SEO henviser til søgemaskineoptimering, der har til formål at nå globale og internationale målgrupper. I dette tilfælde skal hjemmesiden og indholdet tilpasses til at opnå højere synlighed hos søgemaskiner, med det formål at tiltrække besøgende fra udlandet.

Tiltræk nye besøgende med international SEO

International SEO er afgørende for dig og din virksomhed, hvis du har globale ambitioner, eller ønsker at nå ud til en bredere målgruppe på tværs af landegrænserne. Ved at implementere en effektiv worldwide SEO strategi på dine hjemmesider, kan du forbedre deres synlighed, trafik og konverteringer på tværs af forskellige sprog og områder.

En måde at gøre dette på er ved hjælp af geografisk målretning, hreflang-tags og andre lokaliseringssignaler som muliggør, at du kan målrette dit indhold til forskellige brugere over hele verden.

Valg af domæne

En vigtig faktor at overveje i forbindelse med international SEO er valg af domæne, da dette fungerer som din online identitet og vejviser. Domænet har desuden stor betydning for, hvordan eksempelvis Google og andre søgemaskiner læser websitet og pågældende undersider.

Når du vælger et .dk-domæne, angiver du automatisk over for søgemaskinerne, at din hjemmeside er på dansk. Det samme gælder naturligvis, hvis du eksempelvis vælger et .se, .no eller et .com-domæne.

Det er derfor vigtigt at overveje, hvordan hjemmesiden skal bruges i forhold til international SEO, da dette er den handling, der viser det specifikke sprog, som hjælper de besøgende med at udføre den ønskede handling.

Gode råd til international SEO

Hreflang-attributten er afgørende i SEO-verdenen. Denne HTML-attribut fortæller søgemaskinerne, hvilket sprog og hvilken geografisk målretning indholdet på en hjemmeside har. Dette gør det muligt for søgemaskinerne at vise den relevante version af indholdet til brugerne baseret på deres land eller sprog.

Når det kommer til geografisk målretning, er det vigtigt at bruge værktøjer som Google Search Console. Disse værktøjer hjælper med at identificere det primære målmarked for hjemmesiden og sikrer, at indholdet er optimeret til de relevante søgeforespørgsler i disse regioner.

Lokaliseret indhold er også afgørende. Det indebærer oprettelse af indhold, der er tilpasset til forskellige kulturelle og sproglige målgrupper. Dette inkluderer oversættelse af nøgleord og tilpasning af kulturelle referencer og billeder.

For at øge hjemmesidens troværdighed og synlighed i lokale søgemaskineresultater er det vigtigt at opbygge internationale backlinks. Dette indebærer at skabe links fra relevante og autoritative hjemmesider i forskellige lande.

Endelig er det afgørende at optimere hjemmesiden teknisk til SEO. Dette omfatter sikring af hurtig indlæsningstid, mobilvenlighed og korrekt indeksering af søgemaskiner i forskellige lande. Disse tekniske optimeringer hjælper med at forbedre hjemmesidens synlighed og rækkevidde på tværs af forskellige geografiske placeringer.

Vil du vide mere? Se også hvad er black hat SEO, SEO topic cluster, SEO tekster skabelon, SEO duplikeret content, SEO bureau Vejle, SEO bureau Randers, On-page SEO analyse og SEO abonnement

Brug for et SEO bureau?

Vi anbefaler, at du bruger PK Medier som din ekspert og SEO bureau. Se oplysningerne herunder:

Kilder:

FAQ - International SEO

Hvad indebærer international SEO?

Dette er afgørende i forhold til, hvilken målgruppe du ønsker at tiltrække til din hjemmeside, og om du ønsker en global virksomhed og kunder. Det starter med alt fra domæne til sprog på hjemmesiden, og indebærer desuden en række mere tekniske valg og overvejelser. 

Er international SEO svært?

Mens international SEO kan være komplekst, kan det være yderst givende for virksomheder, der ønsker at udvide deres rækkevidde og nå nye målgrupper på tværs af grænserne. Med den rette strategi, viden og ressourcer kan mange af udfordringerne overvindes, og fordelene ved international tilstedeværelse kan realiseres.

Hvordan lykkes jeg med international SEO?

Når det kommer til international SEO, er det meget værdifuldt at have en klar definition af, hvilken målgruppe eller hvilket land man ønsker at øge synligheden for. Ved at gøre dette kan man implementere strategier, der passer bedst til de søgemaskiner, der er mest relevante for den pågældende placering.

Hvilket domæne skal jeg vælge?

Hvert land har sine egne regler for, hvad søgemaskiner prioriterer. Dog kan det være en fordel at vælge et domæne eller en URL, der er SEO-venlig for det specifikke land, man ønsker at gøre sig mere synlig i.

Peter Klitkou

Peter Klitkou er bureauejer og SEO ekspert hos PK Medier. Peter kender til alt inden for søgemaskineoptimering.

Hvis du sidder fast med din hjemmeside på side 2-3-4 stk. på Google, skal du bare tage fat Peter, og så vil han tage en uforpligtende snak med dig.

Peters SEO bureau
Genveje
Info

Find os her

Strandlodsvej 6B, 2. th.
2300 København S

Telefon: +45 42 41 16 47
E-mail: kontakt@pkmedier.dk

CVR: 37296783

Copyright © 2024 marketing-eksperten.dk