Find svar på hvad koster en Facebook annonce og andre relevante oplysninger på denne side. Prisen afhænger af forskellige faktorer, så man kan tilpasse sine annoncer alt efter budget, format og andre parametre. Der er desuden forskel på, om man betaler per klik eller visninger.
Hvad koster en Facebook annonce afhænger af, hvilken type annonce der ønskes. Facebook har nemlig et bredt udvalg af formater, herunder billedannoncer, videoannoncer, karuselannoncer osv. Der er desuden forskel på, om man betaler per visning (CPM) eller per klik (CPC). Aspekter som målgruppe, budget og konkurrence har også indflydelse på prisen.
Man angiver et budget, når der oprettes en annonce. Dette kan både være dagligt eller samlet for hele kampagnen, hvorefter Facebook afgør, hvor meget man betaler for hver klik eller visning af annoncen, baseret på målgruppe og konkurrence.
Der er tale om priser mellem et par ører og flere dollars per klik eller visning, hvorfor det altid anbefales at overvåge sine annonceomkostninger løbende. Dette skal sikre, at man får mest ud af sit budget, og kan justere strategien efter resultaterne.
Valg af annonce afhænger af, hvilken type der ønskes, samt med hvilket formål. Det er afgørende at vælge den rette for at opnå størst succes med online markedsføring på platformen. Overvej derfor følgende:
Der er stor forskel på hvad koster en Facebook annonce, hvorfor det er nyttigt at gøre sig nogle tanker om, hvad formålet og budskabet er. Sommetider er det nødvendigt at prøve forskellige formater af, for at finde frem til den bedste løsning.
Annoncer som er rettet mod en bredere og mere konkurrencepræget målgruppe kan være dyrere sammenlignet med mere nicheorienterede målgrupper med mindre konkurrence, dog kan det sommetider ikke undgås at ramme en dyr målgruppe. Videoannoncer eller karuselannoncer, kan desuden være dyrere end andre mere enkle annonceformater, såsom enkeltbilledannoncer.
Målet kan også have betydning for prisen, da annoncer hvis formål er at opnå konverteringer eller salg sommetider er dyrere end annoncer med mål om at øge kendskabet eller engagementet til en virksomhed.
Har du flere spørgsmål som hvad koster en Facebook annonce, kan du med fordel kontakte PK Medier. Disse er Danmarks bedste SEO bureau, som står klar til at hjælpe din virksomhed med marketing.
Peter Klitkou er bureauejer og SEO ekspert hos PK Medier. Peter kender til alt inden for søgemaskineoptimering.
Hvis du sidder fast med din hjemmeside på side 2-3-4 stk. på Google, skal du bare tage fat Peter, og så vil han tage en uforpligtende snak med dig.
Strandlodsvej 6B, 2. th.
2300 København S
Telefon: +45 42 41 16 47
E-mail: kontakt@pkmedier.dk
CVR: 37296783