Find din SEO optimering pris, baseret på dit projekt. Skal du have hjælp til det tekniske, det indholdsmæssige eller linkbuilding? Måske det hele? Hvad koster det at få lave effektiv søgemaskineoptimering af et professionelt bureau? Læs med her.
Hvad koster søgemaskineoptimering? Din SEO optimering pris vil afhænge af, hvor stor en indsats, du behøver. Det er klart at store tiltag med implementering af både tekniske og indholdsmæssige aspekter, samt linkbuilding, vil koste mere en en mindre opgave, tekstproduktion eller andet.
Vil du have en konkret pris, vil det være en fordel at opsøge det ønskede SEO bureau og høre mere om, hvilke muligheder du har, hvilke priser, de tilbyder og mere. Normalt vil du kunne finde priser på mellem 5.000 og 20.000 kr., afhængigt at størrelsen på produktet, ekspertens erfaring, kunnen og ekspertisefelt, mm.
Find en ekspert, du kan arbejde samme med, på dit projekt, blandt vores referencer, nederst på siden. Vi anbefaler særligt PK Medier, som selv ligger helt øverst på adskillige søgeord og har hjulpet hundredevis af kunder til top i søgeresultaterne, til en god SEO optimering pris.
Få hjælp til søgemaskineoptimering og få lavet SEO optimerede tekster.
Når du får lavet effektiv søgemaskineoptimering på din hjemmeside, vil der altid blive gennemgået de tre basale områder, nemlig det tekniske, det indholdsmæssige og linkreferencerne. Læs mere om de enkelte områder, som er en del af, hvordan man laver effektiv SEO, her.
I den tekniske del af søgemaskineoptimering, vil der være fokus på alt det, der ligger bagved din side. Det vil sige kodningen, metabeskrivelserne, sidetitler, crawling, sidens hastighed, https, indeksering, og så videre. Det er helt essentielt, at man har styr på disse dele.
Når man taler om det indholdsæssige, også kaldet content, vil man tale om alt det, der findes on-page. Dette dækker over den skrevne tekst, herunder overskrifter, brødtekst, mm., samt CTA'er, billeder, videoer, grafik og meget mere. Når en ekspert ser på det indholdsmæssige, vil der typisk laves en søgeordsanalyse til at finde ud af, hvor godt siden rammer relevante søgetermer. Dette vil blive inkluderet i din SEO optimering pris.
Det er vigtigt at have links på sin side. Både dem, der skaber genveje mellem alle dine undersider, men mindst lige så vigtigt er det at have eksterne links, som peger ind på din side. Det er nemlig disse, der anerkender og skaber troværdighed omkring din hjemmeside. Jo flere eksterne links, desto højere autoritet.
Find flere tips og tricks her.
Som nævnt, afhænger din SEO optimering pris meget af, hvad det er, du skal have lavet på din side. Hos Marketing Eksperten kan vi hjælpe dig, helt gratis, med gode tips og tricks, men søger du professionel hjælp til implementering, kan du finde gode referencer herunder.
Vi anbefaler, at du søger hjælp, hvis:
Vi ved meget om digital marketing, og derfor kan vi helt sikkert hjælpe dig med vigtig viden. Læs meget mere om marketing og find hjælp til hjemmeside, hjemmeside designer og billig hjemmeside.
SEO optimering bør ses som en investering i jeres virksomheds fremtid. Søgemaskineoptimering er en proces, der kan tage lang tid, men som skaber nogle gode og langvarige resultater, hvis det gøres ordentligt. Det er derfor vigtigt, at man ikke forventer at se resultater i ugen efter, at man har indgået et samarbejde med et SEO bureau.
Når man betragter det som en investering i fremtiden, som hele tiden holdes ved lige, vil en SEO optimering pris også dække over langt mere end blot den første indsats. Med god søgemaskineoptimering kan man sørge for, at jeres hjemmeside rangerer højere end jeres konkurrenter i en relevant søgning.
På den måde kan det give jer et forspring i forhold til at hente kunder fra konkurrenterne. Generelt siger man, at folk kun læser de seks første hjemmesider, som kommer op, når de laver en søgning på eksempelvis Google. Det er derfor væsentligt, at jeres hjemmeside ligger blandt toppen af søgeresultaterne, hvis man ønsker at få henvendelser fra potentielle kunder.
Vælger man at købe søgemaskineoptimering er det vigtigt, at man er opmærksom på alt for billige tilbud. En billig SEO optimering pris kan nemlig betyde, at firmaet ikke har ordentlig styr på deres arbejde og de resultater det skaber.
Generelt skal man altid forholde sig kritisk til noget, der virker for billigt, og det er derfor en god idé at tjekke Trustpilot anmeldelser eller eksempler på andre virksomheder, som har arbejdet med dem, for at sikre, at de skaber gode resultater.
Finder man et billigt tilbud, som ikke skaber resultater, er det stadig penge, man har spildt. Det kan derfor godt betale sig at vælge et bureau, som har styr på ordentlig SEO, og kan hjælpe jer med at skabe fede resultater.
Ofte hænger både pris og kvalitet sammen, og selvom man hos de fleste bureauer modtager en samlet pris for en SEO indsats, vil det typisk være estimeret ud fra den timepris konsulenterne har, og hvor mange timers arbejde det kræver. Man kan derfor sige, at et billig tilbud på søgemaskineoptimering ofte vil betyde enten, at dem der laver arbejdet ikke er specielt erfarne, eller at de ikke lægger mange timers arbejde i samarbejdet.
SEO optimering er en del af digital marketing, hvor resultatet gerne skal ende med, at man får mere trafik til sit site og flere henvendelser fra kunder. Dog er søgemaskineoptimering langt fra den eneste måde at opnå dette. Har du fokus på at få mere trafik gennem Google, kan man bruge søgemaskinens egne værktøjer.
Dette indebærer blandt andet Google AdWords, hvor man betaler for at få sin hjemmeside til at ligge under "sponsored". Her vil den stå som én af de første sider, når man laver en relevant søgning på Google, og man betaler efter, hvor mange der klikker ind på siden.
Det er derfor vigtigt, at din hjemmeside ser godt ud og har et brugervenligt design, så folk ikke klikker ud af siden med det samme igen. Ellers kan det hurtigt blive meget dyrt, hvis ikke det resulterer i en øget konvertering fra kunderne.
Dog vil AdWords ikke påvirke din hjemmesides "rigtige" placering, da den kun vil stå under "sponsored", så længe du betaler for det. Herefter vil den igen have nogenlunde samme placering som tidligere.
Din SEO optimering pris og Adwords pris kan derfor være svær at sammenligne, da man hos AdWords betaler for Pays Per Click (PPC) og ved SEO ofte betaler en fast månedlig pris hos et bureau. Nogle marketing bureauer har eksperter indenfor begge områder, og vil derfor kunne rådgive dig i, hvilken løsning der er bedst for dig.
Vi anbefaler, at du kontakter PK Medier i forhold til SEO optimering pris.
Hvad koster SEO optimering?
Prisen for SEO optimering afhænger af, hvor meget du behøver hjælp til. Skal du blot have fikset nogle tekniske ting eller have hjælp til linkbuilding, vil prisen naturligvis være lavere, end hvis du får lavet en samlet løsning. Det SEO handler meget om vedligeholdelse, anbefaler vi, at du finder et dygtigt SEO bureau at læne dig op ad.
Hvad afgør min SEO optimering pris?
Det er særligt, om det er større projekt, en enkelt ting, sparring eller en samlet løsning, du søger. Mindre løsninger vil naturligvis være billigere end større og med vedligeholdende løsninger.
Hvad er det vigtigste at have styr på?
Det er vigtigt at have styr på alle tre dele af søgemaskineoptimering, altså det tekniske, det indholdsmæssige og links. Tilsammen skaber de nemlig den helt rette blanding, som Google anerkender.
Hvor kan man få hjælp til søgemaskineoptimering til en god pris?
Søger du et SEO bureau, der kan hjælpe dig med søgemaskineoptimering, enten en fuld løsning eller et mindre projekt, kan vi anbefale PK Medier, der hver dag arbejder med forskellige kunder fra adskillige brancher.
Peter Klitkou er bureauejer og SEO ekspert hos PK Medier. Peter kender til alt inden for søgemaskineoptimering.
Hvis du sidder fast med din hjemmeside på side 2-3-4 stk. på Google, skal du bare tage fat Peter, og så vil han tage en uforpligtende snak med dig.
Strandlodsvej 6B, 2. th.
2300 København S
Telefon: +45 42 41 16 47
E-mail: kontakt@pkmedier.dk
CVR: 37296783