Vi hjælper dig med en begynderguide til en markedsføringsplan, der giver resultater og økonomi til din forretning. Få tips og tricks, så du kan komme i gang uden de helt store udgifter eller kendskab til markedsføring.
Har du startet en ny virksomhed op, og skal i gang med at markedsføre dig, så er det vigtigt at komme ordentligt og godt fra start, da det ellers kan gribe om sig, og kræve mange ressourcer - både tid og penge. Derfor er en begynderguide til en markedsføringsplan vigtig.
Inden du starter med den helt store plan, er det vigtigt at du stiller dig selv følgende spørgsmål:
Ovenstående er vigtigt at tage stilling til, før opstart af markedsføringsplanen - da det giver indikation på, hvor, hvornår, til hvem og hvor meget du skal sætte ind.
Det kan desuden være gavnligt at læse: Marketing Mix, hvorfor er SEO vigtigt og Porter five Forces.
Ønsker du at promovere din virksomhed, uanset om det er digitalt eller analogt, så er det vigtigt med en god gennemtænkt markedsføringsplan, for at du ikke spilder for mange ressourcer på unødvendige tiltag for sent eller for tidligt.
En guide til dig, der lige er startet op, over nogle af de oplagte steder du digitalt kan arbejde:
Det er altid vigtigt med den rette plan.
Du skal som begynder indenfor dette område desuden tænke over, hvor ønsker du at møde dine kunder? For skal din markedsføringsplan være vellykket er det vigtigt at kende til sine prioriteter, så man ikke skyder bredt og ikke rammer de rette.
Derudover skal du også have din brandidentitet for øje, hvilket afgører hvor du skal være synlig, og hvor du ikke skal. Nogle marketings tiltag fungerer bedre for nogle brand og ikke godt for andre.
Ønsker du at se ind i søgemaskineoptimering, kan du altid kontakte et SEO firma i Århus eller et SEO firma Odense, eller I den by, hvor din forretning er.
Få eksperthjælp inden for digital markedsføring fra et veletableret bureau. Kontakt PK Medier for hjælp til din strategi.
Peter Klitkou er bureauejer og SEO ekspert hos PK Medier. Peter kender til alt inden for B2C og B2B, og fordele og ulemper ved begge markeder og hvordan du som nybegynder kan udforme den bedste markedsføringsplan.
Kontakt ham for en uforpligtende snak.
Strandlodsvej 6B, 2. th.
2300 København S
Telefon: +45 42 41 16 47
E-mail: kontakt@pkmedier.dk
CVR: 37296783