Opdateret februar 9, 2024 af Peter Klitkou

SEO ordbog

En SEO ordbog kan være yderst nyttig, når man skal sætte sig ind i søgemaskineoptimering. Der findes nemlig adskillige begreber inden for området. I denne artikel får du en gennemgang af de mest almindelige og brugte begreber.

Hvad er en SEO ordbog?

En SEO ordbog fungerer ligesom en almindelig ordbog, hvor man kan slå ord op ud fra en alfabetisk rækkefølge. På den måde kan man støde på et ord, man ikke kender til og finde dens betydning. 

I forhold til søgemaskineoptimering findes der et bredt udvalg begreber, og nogle er mere vigtige and kende til end andre. Er du ny inden for området og gerne vil vide mere, kan du læse om SEO for begyndere.

De mest almindelige begreber

En SEO ordbog er god at have klar, hvis du er ny til søgemaskineoptimering, da mange begreber ikke altid giver mening ud fra deres navn. Her får du en liste over de mest benyttede ord:

  • Crawler: Program, der scanner websider og henter data fra dem.
  • Dublicate content: Identisk indhold, som ligger på mere end én side. Dette er vigtigt at undgå, når man SEO optimerer sin hjemmeside.
  • H-tags: De forskellige overskrifter på siden, har et H-tag fra 1-6.
  • Ekstern linkbuilding: Få sider til at linke til din side
  • Intern linkbuilding: Link til dine egne sider fra din egen hjemmeside.

Der findes flere begreber, men disse er især gode at kende til. Har du brug for hjælp til søgemaskineoptimering, anbefaler vi dig at tage kontakt til et SEO bureau, som kan hjælpe dig.

SEO ordbog: A-C

Med en SEO ordbog med de mest benyttede ord fra A-C, kan du blive klogere på søgemaskineoptimering.

AI

AI handler om kunstig intelligens, hvor du kan bruge SEO AI til at genere content på dine sider og lave søgeordanalyser.

Affiliate Marketing

Affiliate Marketing er en metode, hvorpå man kan lave et samarbejde med andre virksomheder for at promovere et produkt. På den måde aflønnes man for de resultater, som der skabes på baggrund af samarbejdet.

Black Hat SEO

Teknikken "Black Hat SEO" bruges til at sløre tekst med formålet om at få en bedre placering på søgemaskiner. Dette er dog ikke en fornuftig metode, da langt de fleste søgemaskiner opfanger det og fjerne webstedet.

CTR

CTR står for "Click Trough Ratio", som er antallet af visninger, som kommer fra brugere, der klikker på en annonce. På den måde kan man måle, hvor mange klik, der kommer fra besøgende.

CPC

CTC står for "Cost Per Click", som henvender sig til omkostninger ved, at kunder klikker på en annonce. Denne type er ofte brugt ved eksempelvis Google Ads, hvor man betaler for antallet af brugere, som klikker på siden.

SEO ordbog: D-S

Brug vores SEO ordbog med de mest benyttede ord fra D-S til at øge din trafik på din hjemmeside.

Description tag

Et description tag kaldes også for "Meta tag", og bruges til at give en kort beskrivelse af, hvad en side handler om. Det er det, som kommer op under titlen på siden, når du søger på Google.

EPV

EPV står for "Earnings Per Visitor" og bruges til at måle indtjeningen per besøgende på en side.

SEM

SEM står for "Seach Engine Marketing", og er en betegnelse for markedsføring på online søgemaskiner. Dette kan eksempel være Google Ads.

SEO

SEO står for "Search Engine Optimization", som på dansk går under betegnelsen "søgemaskineoptimering". Det indebærer forskellige teknikker, som man kan bruge til at øge en hjemmesides placering på søgemaskiner som Google.

Har du brug for hjælp hos eksperter?

Få hjælp til søgemaskineoptimering hos et erfarent bureau, som PK Medier. Find oplysninger her.

Kilder:

  • Find viden om SEO firmaer hos WEBFX
  • Læs mere om SEO hos SEMRUSH

FAQ - SEO ordbog

Hvad kan man bruge en SEO ordbog til?

En SEO ordbog kan være et godt værktøj at have, hvis man beskæftiger sig med søgemaskineoptimering. Der er mange begreber, som kan være svære at tyde meningen på, og som er vigtige at kende til. 

Hvor mange begreber findes der inden for SEO?

Der findes utallige begreber inden for SEO. I denne artikel får du kendskab til de mest almindelige og benyttede begreber inden for søgemaskineoptimering.

Kan man få en fysisk SEO ordbog?

Vi anbefaler, at man bruger en digital SEO ordbog, da det kan være en dynamisk proces, hvor der hele tiden kommer nye ord, som man skal kende til.

Hvorfor er SEO vigtigt?

SEO er vigtigt til virksomheder, som gerne vil øge trafikken på deres hjemmeside og skalere deres virksomhed. Det er en proces, der kan tage tid, men som også skaber mærkbare resultater,  hvis det gøres rigtigt.

Peter Klitkou

Peter Klitkou er bureauejer og SEO ekspert hos PK Medier. Peter kender til alt inden for søgemaskineoptimering.

Hvis du sidder fast med din hjemmeside på side 2-3-4 stk. på Google, skal du bare tage fat Peter, og så vil han tage en uforpligtende snak med dig.

Peters SEO bureau
Genveje
Info

Find os her

Strandlodsvej 6B, 2. th.
2300 København S

Telefon: +45 42 41 16 47
E-mail: kontakt@pkmedier.dk

CVR: 37296783

Copyright © 2024 marketing-eksperten.dk