E-mail marketing er en marketing metode, hvor man promoverer sit brand, sin virksomhed, produkter og ydelser via e-mails til kunder og andre interesserede. Modtagerne af disse e-mails vil typisk være kunder, der enten aktivt har tilmeldt sig virksomhedens nyhedsbrev, eller som tidligere har købt et produkt af virksomheden.
Helt basalt så er e-mail marketing en måde at markedsføre på, som allerede har eksisteret i mange år. Metoden fungerer på den måde, at man typisk sender nyhedsbreve eller særlige tilbud til ud kunder og nyhedsbrevsmodtagere.
Man vil typisk bruge denne form for marketing til kunder, som aktivt har givet tilladelse til at modtage mails fra virksomheden. Det betyder, at man har fat i nogle modtagere, som allerede har tilkendegivet interesse for brandet og produkterne, og som måske derfor er tilbøjelige til at købe noget fra virksomheden og måske allerede har gjort det før.
Der findes flere platforme til brug for e-mail marketing, eksempelvis Mailchimp.
Der er rigtig mange gode fordele ved at bruge e-mail marketing, i din virksomhed. Man kan skabe leads med automatiserede e-mails, hvor man har en modtager liste, som man har fået via nyhedsbrev eller kunder har takket ja til at modtage mails fra virksomheden. Dette gør at du kan sende tilbud ud til dine kunder via mail, og skabe konverteringer på den måde.
Det er en type marketing, der potentielt kan nå ud till rigtig mange interesserede på én gang, og som allerede nævnt er det en vigtig fordel ved e-mail marketing, at den rammer modtagere, der har en interesse i og allerede kender dit brand.
Langt de fleste virksomheder - på tværs af type, målgruppe, produkter og segment - kan få et afkast af at bruge denne form for markedsføring. Det er forskelligt, hvilken form for afkast, der vil være tale om. Det kan selvfølgelig være i form af omsætning, men der er også stor værdi i at skabe opmærksomhed og interesse omkring sig selv og sit brand. Vær altid opmærksom på, hvad du ønsker at opnå med din markedsføring, så du efterfølgende kan måle effekten af dine tiltag.
E-mails og nyhedsbreve er en oplagt måde at danne en fast base af kunder, der jævnligt hører fra dig og føler sig inkluderet af dit brand. Derfor er det altid en god idé at benytte sig af e-mail marketing i en eller anden forstand, men det kan også anbefales at kombinere det med andre typer af marketing.
E-mail marketing har som det kan ses mange fordele og er en gammel, men virksom metode til at lave markting. Men i dag findes der et væld af andre former for digital marketing, og det er oplagt at udnytte flere af dem i kombination med hinanden. Blandt de mest brugte former for online markedsføring er:
Hvis du har brug for hjælp og sparring til digital marketing, målgruppeanalyse og lignende, kan det være en god idé at alliere sig med et erfarent bureau. Du kan læse mere nedenfor.
Er du på udkig efter muligheder for at kunne optimere din markedsføringsindsats bedst muligt, er det måske netop os, du kan bruge som sparringspartner. Vi ved en del af forskelige typer af marketing, herunder også hvorfor er SEO vigtigt, men også hvordan man laver SEO optimering for begyndere.
Er du nysgerrig på dine muligheder, kan du med fordel tale med et SEO bureau, hvor du kan få din SEO optimering pris.
Kontakt PK Medier hvis du behøver hjælp til din online markedsføring.
Strandlodsvej 6B, 2. th.
2300 København S
Telefon: +45 42 41 16 47
E-mail: kontakt@pkmedier.dk
CVR: 37296783